Keresőoptimalizálás alapjai kicsit másképp
Hol is kezdődik a keresőoptimalizálás? Előbb csináljuk meg a weboldat, utána pedig optimalizáljuk, vagy fordítva? Milyen helyezést lehet elérni keresőoptimalizálás nélkül? Mik a keresőoptimalizálás legeslegelső lépései?
Ezekre a fontos kérdésekre muszáj választ adnunk, mert különben nem leszünk láthatóak a Google, és ezáltal a weben szörfözőknek, vásárlóknak sem.
Nézzük röviden mi nálam a sorrend:
Kell egy domain név
Szükség van egy elég gyors tárhelyre
Meg kell tervezni a szerkezetét
Dizájn elkészítése
Ez nem is lenne sok lépés, de sajnos nem ilyen egyszerű a dolog.
Szerencsére valószínűleg senki sem úgy kel fel reggel az ágyból, hogy nekem kell egy domain név, hanem előtte már kigondolta, vagy megalakította vállalkozását, és ehhez van szükség weblapra.
Lássuk a részleteket:
1. Kell egy domain név
De milyen domain nevet válasszak?
Két út van:
cége nevét használja
keres egy olyan szót, amire a tevékenysége épül,
és ha arra a szóra keresnek, jó esetben elöl fog szerepelni a keresőben, mivel a domain név az egyik legfontosabb tényező keresőoptimalizálás szempontjából (de nem az egyetlen).
Az első esetnél elég egyértelmű mi legyen a domain név.
Nézzük a második esetet:
A domain névnek minél rövidebbnek, és beszédesnek kell lennie.
Tehát ha kutyákkal foglalkozó weblapot szeretne, akkor ne macska.hu legyen a domain neve (egyébként biztosan mindkettő foglalt, nehéz ma már rövid, jó domain nevet foglalni). Meg lehet nézni a konkurenciáknak milyen oldalai vannak, illetve érdemes próbálni megbecsülni a forgalmukat.
Kulcsszavakat amire a legtöbben keresnek a Google Adwords-ben ellenőrizheti.
Figyelem!
Még el sem kezdtük a weboldalt készíteni, de máris optimalizáljuk, hogy minél jobb helyen szerepeljünk a keresőben.
Arra is gondoljunk, hogy a Google nemcsak kulcsszavakra jelenít meg találatokat, hanem van többek között Tudásgrafikon, illetve a Google Instant.
Hogyan rangsorol a Google?
Több mint 200 jel alapján teszi ezt, ebből néhány:
Mennyire friss a tartalom a webhelyen
Az adott webhelyre hivatkozó webhelyek száma, és a linkek hitelessége
A szavak száma a weboldalon
A keresési kifejezések szinonimái
Helyesírás-ellenőrzés
A webhelyen található tartalom minősége
A weboldal URL-je és címe
A legjobb találat jellege: weboldal, kép, videó, hír, személyes találat stb.
Személyre szabás
Olyan találatok, amelyeket ismerősei javasoltak.