- Használd a közösségi megosztási gombokat
Bár a jelenlegi ismereteink szerint a közösségi megosztásoknak nincs direkt hatása a helyezésre, azonban az indirekt hatás nagyon is fontos. Ezek segítségével több emberhez juthat el a tartalmad, többen keresnek rá oldaladra, márkádra és a sok látogató végső soron linkeket is hozhat.
Viszont ügyelj ara is, hogy ezek a gombok gyakran sok erőforrást igényelnek, lehetőség szerint csak azokat használd, amelyek valóban hozhatnak látogatót.
- Csökkentsd a visszafordulási arányt
Használj a cikkeken belül belső linkeket, amivel a felhasználók azonnal a cikk legérdekesebb részére juthatnak, ezzel nem csak a visszafordulási arányt csökkented, de felhasználód élményét is növeled.
Helyezz el az írásodba olyan linkeket is, amelyek olyan cikkeidre mutatnak, amelyek az adott területet még részletesebben kifejtik. Ez jó a felhasználónak, mert újabb és újabb hasznos információkra bukkan, és jó keresőoptimalizálási szempontból is, mert pozitív felhasználó szignált mutat a Google felé.
- Használd a szinonímákat
Ha írsz egy cikket, és egy kulcsszóra optimalizálsz, próbálj kicsit tágabb körben gondolkodni, és használd a szinonimákat, kapcsolódó kifejezéseket, például a SEO helyett a keresőoptimalizálást. A SEO alapok helyett a SEO alapelvei szót. Így plusz forgalmat szerezhetsz a long tail-ekből, és az oldal minőségét is javítod a kereső szemében.
- Ne kulcsszavakban, hanem témakörökben gondolkozz!
A kulcsszavak fontosak, de ideje megelőzni a konkurenciát és témakörökben gondolkodni. A Google , amikor egy szöveget elemez, annak minőségét úgy tudja legjobban megállapítani, hogy megnézi, milyen szavakat használunk abban az adott cikkben.
Ha Budapestről írunk, megemlítjük-e a Gellért hegyet, a Dunát, a Parlamentet. Ha fociról, akkor Messit, a gólt, és a lest. A Google nagyon pontosan tudja, hogy egy-egy szóhoz mely más szavak kapcsolódnak és milyen szorosan. Ha ezeket a szorosan kapcsolódó kifejezéseket nem találja meg, akkor joggal gondolja azt, hogy a témakört nem bontottad ki elég részletesen, és nem jutsz előre a találati listán.
Ha tehát egy cikkedet SEO szempontból elemzed, nézz rá ilyen szemmel. Vajon körbejártam a témakört, kitértem a lényeges kérdésekre? Ha a válasz igen, akkor ezeknek a kapcsolódó szavaknak is ott kel lenniük a cikkedben.
- Csökkentsd a Dwell time-t
Erre még talán nincs jó magyar kifejezés. A visszafordulási arány nem túl jó mutató. A Google ehelyett a dwell timet használja, ez azt jelenti, hogy a felhasználó rákeres egy adott kifejezésre, kiválaszt egy oldalt, majd visszajön ugyanarra a találati listára. A Google ezt az időt méri, és ennek kell minél hosszabbnak lennie, mert ez jelzi a kereső felé, hogy minőségi tartalmat kapott a felhasználó.
Az ideális az, ha az oldalról visszajövő felhasználó új keresésbe fog. Ekkor tudja a Google, hogy a találat kielégítő volt a keresett információt megtalálta nálad.