Online marketing ügynökség

Keresőoptimalizálás alapjai budapest, online marke

Keresőoptimalizálás alapjai budapest, online marke

A SEO alapjai: keresőoptimalizálási tippek

4.rész

2020. szeptember 28. - Jozsef.Nemeth

 

  1. Képek optimalizálása

A képtalálatokra jövő látogatók általában nem túl értékesek, ezért inkább arra kell törekedni, hogy a képekkel a cikk helyezését javítsuk. A képek optimalizálása külön témát is megérne.

 

A SEO alapok, amit mindenképpen meg kell tenned, az a kulcsszavas filenév és az alt címke kitöltése.

 

Az alt címke vizuálisan nem látható, de ez az a HTML elem, amely leírja a keresőrobot számára, hogy az adott kép mit jelenít meg. Ez horgonyszövegként is funkciónál, azaz ha a kép link is egyben, akkor ennek a horgonyszövege a kép alt címkéje.

 

  1. Képaláírások

A Google jól tudja értelmezni, hogy egy weboldal vizuálisan hogy jelenik meg. Éppen ezért a képaláírásoknak is nagyobb szerepet tulajdonít, mert jól elkülöníthetően jelenik meg a weboldalon. A képek alatti szöveget 300%-kal többen olvassák el, mind a többi szöveget.

 

Ragadd meg az olvasók figyelmét jó képaláírásokkal. Bár SEO tesztekkel még nem igazolták, de véleményem szerint ez is egy parányi rangsorolási előnyt jelenthet.

 

  1. Meta description: nem közvetlenül keresőoptimalizálási faktor, de fontos!

A meta leírás nem közvetlenül rangsorolási szempont. A Google közel egy évtizede nem használja ilyen célból. Ugyanakkor megjelenik a találati listán, és éppen ezért befolyásolja az átkattintási arányt, azaz azt, hogy hányan kattintanak rá a te cikkedre a találati listán. az átkattintási arány pedig már befolyásolja a rangsorolásodat, noha ezt a Google sosem ismert el, de nyílt titok.

 

Egy jó meta leírás vonzza a tekintetet és választ ígér a felhasználó kérdésére. Nagyon nem mindegy, hogy az átlag fölé tudod e tornázni az átkattintási arányodat.

 

A jó meta description összefoglalja miről szól az adott url, és a kíváncsiságot is felkelti.

 

  1. Betűméret és SEO

A Google új Chrome böngészőhöz készült eszköze a Lighthouse rendelkezik beépített SEO Audittal. Noha az eszköz csak néhány SEO elemet vizsgál, de hibának tünteti fel, ha az oldal túl kicsi (16px alatti) betűméretet használ, mivel a mobilról érkező látogatóknak, ezt nehéz elolvasni.

 

Ha a Google saját eszköze is hibának jelzi ezt, ne kövesd el azt a bakit, hogy túl kicsire méretezed a betűidet a weboldalon. Az olvashatóság fontos szempont a felhasználóknak és a Googlenak is, és talán rangsorolási szempont is!

 

  1. Minőségi tartalom – a felhasználóknak írj!

Erről már sokszor és sokat írtunk tartalommarketing oldalunkon. A keresőoptimalizálás alapja a minőségi tartalom. E nélkül nincs hosszú távú siker.

 

De mit is jelent a minőségi tartalom?

 

Nos, én ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy az a minőségi tartalom, ami választ ad a felhasználó kérdésére. Ha valaki a pontos időre kíváncsi, nem kisregényt kell írni, hanem nagy betűkkel meg kell mutatni a pontos időt.

 

Az első és legfontosabb, hogy azonosítsd, hogy milyen információt keres az, aki az adott keresőkifejezést beüti a Google-ba. Vásárolni akar? Egy weboldalt keres? Információra van szüksége? Szolgáltatást venne igénybe?

 

Nézd meg, hogy az adott kifejezésre milyen típusú oldalakat ad ki a Google a találati lista első tíz helyén. Inkább webáruházak jelennek meg? Esetleg blogcikkek, vagy szolgáltatói oldalak, kategória, vagy cikkoldal? Ez jól mutatja, hogy a Google adatbázisa szerint adott keresésre mi a legrelevánsabb információ.

 

Most már tudod mire kíváncsi a felhasználó, a weboldalad, ezt az igényt szolgálja ki, és ez esetben minőségi lesz a weboldalad a Google és a felhasználók szemében is!

 

A lista még így sem teljes, de ezek a SEO-nak olyan alapjai, amire lehet építeni. Ha ezek rendben vannak, már nagyot nem hibázhatunk. Már csak minőségi linkek kellenek, és már benn is vagyunk az első tíz helyezett között.

Our Partners

A bejegyzés trackback címe:

https://keresooptimalizalasalapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr5616218356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása