- Képek optimalizálása
A képtalálatokra jövő látogatók általában nem túl értékesek, ezért inkább arra kell törekedni, hogy a képekkel a cikk helyezését javítsuk. A képek optimalizálása külön témát is megérne.
A SEO alapok, amit mindenképpen meg kell tenned, az a kulcsszavas filenév és az alt címke kitöltése.
Az alt címke vizuálisan nem látható, de ez az a HTML elem, amely leírja a keresőrobot számára, hogy az adott kép mit jelenít meg. Ez horgonyszövegként is funkciónál, azaz ha a kép link is egyben, akkor ennek a horgonyszövege a kép alt címkéje.
- Képaláírások
A Google jól tudja értelmezni, hogy egy weboldal vizuálisan hogy jelenik meg. Éppen ezért a képaláírásoknak is nagyobb szerepet tulajdonít, mert jól elkülöníthetően jelenik meg a weboldalon. A képek alatti szöveget 300%-kal többen olvassák el, mind a többi szöveget.
Ragadd meg az olvasók figyelmét jó képaláírásokkal. Bár SEO tesztekkel még nem igazolták, de véleményem szerint ez is egy parányi rangsorolási előnyt jelenthet.
- Meta description: nem közvetlenül keresőoptimalizálási faktor, de fontos!
A meta leírás nem közvetlenül rangsorolási szempont. A Google közel egy évtizede nem használja ilyen célból. Ugyanakkor megjelenik a találati listán, és éppen ezért befolyásolja az átkattintási arányt, azaz azt, hogy hányan kattintanak rá a te cikkedre a találati listán. az átkattintási arány pedig már befolyásolja a rangsorolásodat, noha ezt a Google sosem ismert el, de nyílt titok.
Egy jó meta leírás vonzza a tekintetet és választ ígér a felhasználó kérdésére. Nagyon nem mindegy, hogy az átlag fölé tudod e tornázni az átkattintási arányodat.
A jó meta description összefoglalja miről szól az adott url, és a kíváncsiságot is felkelti.
- Betűméret és SEO
A Google új Chrome böngészőhöz készült eszköze a Lighthouse rendelkezik beépített SEO Audittal. Noha az eszköz csak néhány SEO elemet vizsgál, de hibának tünteti fel, ha az oldal túl kicsi (16px alatti) betűméretet használ, mivel a mobilról érkező látogatóknak, ezt nehéz elolvasni.
Ha a Google saját eszköze is hibának jelzi ezt, ne kövesd el azt a bakit, hogy túl kicsire méretezed a betűidet a weboldalon. Az olvashatóság fontos szempont a felhasználóknak és a Googlenak is, és talán rangsorolási szempont is!
- Minőségi tartalom – a felhasználóknak írj!
Erről már sokszor és sokat írtunk tartalommarketing oldalunkon. A keresőoptimalizálás alapja a minőségi tartalom. E nélkül nincs hosszú távú siker.
De mit is jelent a minőségi tartalom?
Nos, én ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy az a minőségi tartalom, ami választ ad a felhasználó kérdésére. Ha valaki a pontos időre kíváncsi, nem kisregényt kell írni, hanem nagy betűkkel meg kell mutatni a pontos időt.
Az első és legfontosabb, hogy azonosítsd, hogy milyen információt keres az, aki az adott keresőkifejezést beüti a Google-ba. Vásárolni akar? Egy weboldalt keres? Információra van szüksége? Szolgáltatást venne igénybe?
Nézd meg, hogy az adott kifejezésre milyen típusú oldalakat ad ki a Google a találati lista első tíz helyén. Inkább webáruházak jelennek meg? Esetleg blogcikkek, vagy szolgáltatói oldalak, kategória, vagy cikkoldal? Ez jól mutatja, hogy a Google adatbázisa szerint adott keresésre mi a legrelevánsabb információ.
Most már tudod mire kíváncsi a felhasználó, a weboldalad, ezt az igényt szolgálja ki, és ez esetben minőségi lesz a weboldalad a Google és a felhasználók szemében is!
A lista még így sem teljes, de ezek a SEO-nak olyan alapjai, amire lehet építeni. Ha ezek rendben vannak, már nagyot nem hibázhatunk. Már csak minőségi linkek kellenek, és már benn is vagyunk az első tíz helyezett között.