Az oldal helyes beállítása a belépő a jó Google helyezéshez. Íme, néhány alapvető on-page SEO beállítás, ami nélkül nincs siker.
A keresőoptimalizálásnak három nagy ága van. Ezek:
az on site SEO, azaz, amikor a saját weboldaladat optimalizálod
az off site SEO: ez elsősorban a linképítést jelenti.
technikai SEO, amit én külön szoktam választani az on-site SEO-tól
Én itt most az on-site keresőoptimalizáláshoz fogok tippeket adni.
De, tisztázzuk az elején: Egy tökéletesen optimalizált oldalnak sincs esélye komoly versenyben, ha nem támogatják minőségi linkek. De ha a linkek megvannak, és az oldalon belüli optimalizálás is tökéletes, akkor már jó úton haladunk a siker felé.
Érdemes a technikai SEO beállításokra is odafigyelni, de ezt jó esetben elég egyszer elvégezni, és évente egyszer-kétszer ellenőrizni, hogy minden rendben van-e?
De most lássuk a legfontosabb és legalapvetőbb On-Page SEO beállításokat:
hirdetés
- Címsor: kulcsszóval az elején
A SEO alapja a helyesen megválasztott címsor, azaz title címke. HA a böngészödben az egérkurzort az oldalad felé viszed, máris láthatod, mi az oldal Title-ja. Vigyázz ez nem feltétlenül azonos a cikked címével! Lássuk mire érdemes odafigyelni!
Kevesen tudják, hogy a title megfogalmazásakor annak is jelentősége van, hogy a kulcsszó hol helyezkedik el a címben. Lehetőleg minél közelebb legyen a cím elejéhez, ahogy ennél a cikknél is. A fő kulcsszó a SEO alapok, így hát ez a nyitó szó a címben.
Mire érdemes még odafigyelni? A Title vonzza a tekintetet, legyen átkattintásra ösztönző, mert ha sokat kattintanak a találati listán a te oldaladra, és a cikk is jó, az előnyt jelent a rangsorolásban.
Gondold át, hogy a felhasználó milyen problémára keres megoldást, ha az adott kulcsszót beüti a keresőbe. A címet úgy fogalmazd meg, hogy választ kínáljon arra a problémára.
Egyszerű igaz?
- Tiszta url
Azt sem kell túlmagyarázni, hogy az url is rangsorolási szempont. Hagyjuk el a dinamikus url címeket, és kizárólag statikusokat használjuk. Ezt sokan tudják és használják. Ha tovább akarunk lépni, akkor pedig hagyjunk el minden felesleges szót az url-ből, nem kell az url-ben a blog, vagy kategórianév, vagy a dátum, lehetőség szerint csak a cikk címe, vagy a kiemelten fontos oldalaknál csak a kulcsszó. Ennek a cikknek például az ideális url címe az lenne: ite.hu/seo-alapok.
Ha az url-t módosítod, mert keresőoptimalizálási okokból javítod, soha ne felejtsd el a régi url-t az újra átirányítani. A Google mindig url-eker rangsorol, és ezek kapják a szignálokat. Ha nincs átirányítás, az összes pozitív szignál elvész!
- Linkelj kifelé
A weboldal tulajdonosok a mai napig nem szeretnek kilinkelni az oldalukból, mert félnek attól, hogy a kifelé mutató linkekkel elveszik az oldal PageRank értéke, vagy linkereje. Ez tíz éve még talán igaz volt, ma már nem kell ettől tartani.
Ma már a Google olyan weboldalakra akarja küldeni a látogatóit, amelyek információs csomópontok, ahonnan sok további hasznos oldal érhető el rendszerezve, ezért bátran linkelj kifelé.
De persze mindig csak megbízható forrásra linkelj, és lehetőség szerint ne a konkurenciádat erősítsd a linkekkel. Egy-egy minőségi cikkben legalább három releváns és minőségi oldalra mutató link helyezhető el. Korábban már írtam róla, hogy a SEO tesztek szerint a kifelé mutató linkek, egyértelműen rangsorolási tényezők, élj tehát vele!